cemburu dan marahku adakah keranaMu?!

Ya Allah..
aku rasa cemburu
tapi cemburuku
adakah keranaMu?

Ya Rabb
aku rasa marah
namun marahku
adakah keranaMu?

Ya Rahman,
 limpahilah hatiku dengan kasih sayangMu
 agar dinginnya mahmudah itu
 menghapuskan panasnya hawa mazmumah
 yang menyesakkan dada

Ya Muhaimin,
 andai engkau mentakdirkan cemburu
 biarlah cemburu itu kerana menginginkan keredhaanMu
 cemburu untuk memburu cinta agungMu
 dan sekiranya engkau mentakdirkan marah
 biarlah kerana fitrah
 bukannya fitnah
 biarlah marahku keranaMu
 marah pada kealpaan diri
 marah kerana kemungkaran yang berlaku
 marah kerana takut pada kemurkaanMu

Ya Khaleeq,
jika sekalipun aku berdosa
ampunkanlah aku
kerana aku takkan pernah berdaya
berpijak di bumi ini
tanpa kekuatan dan pertolongan dariMu
inikan pula untuk menghadapi
seksanya azab nerakaMu

0 Response to "cemburu dan marahku adakah keranaMu?!"