we is our chapter

MySpace how does that title sounds? ..hurm, life. there are you and me.. and together WE are.. as one chapter of the furiously changing stages of life..from one second to another.

"Dan berpegang teguhlah kamu semuanya pada tali (agama) Allah, dan janganlah kamu bercerai-berai, dan ingatlah nikmat Allah kepadamu ketika kamu dahulu (masa jahiliah) bermusuhan, lalu Allah mempersatukan hatimu, sehingga dengan kurniaNya kamu menjadi bersaudara, sedangkan (ketika itu) kamu berada di tepi jurang neraka, lalu Allah menyelamatkan kamu dari sana. Demikianlah, Allah menerangkan ayat-ayatNya kepadamu agar kamu mendapat petunjuk" [3:103]

rasa sangat terkesan..ayat nya touching. betapa indahnya kalam Allah..tiap baris ayat umpama ubat yang menyembuhkan segala penyakit... tranquilizer yang menenangkan segala macam keresahan jiwa. Allah yang dekat dengan kita, sentiasa mendengar, melihat dan mengetahui tiap kata yang dilafaz..tiap tingkah yang kita perbuat dan tiap sesuatu yang tersembunyi atau ternyata.

betapa Allah menegah kita dari bercerai-berai dan dianjurkan kepada kita untuk mengingati nikmat kurniaanNya yang membuat kita selamat dari azab neraka.

my dear friends; there is a bunch of sweet text (SMS) and e-mail that I received yesterday...thank you all for the remembrance.. I appreciate our friendship and I thank Allah for all the blessing and happines He granted me with... WE IS OUR CHAPTER..let's find Allah's pleasure in everything that we do. Allahuakbar!

0 Response to "we is our chapter"