sebuah kejuruteraan rasa

pernah makan ayam goreng?? ayam goreng kat fast food restaurant yang famous yang banyak di tempat kita. I don't want to mention which restaurant.. :-( boycott McD!

okey..I'm here not to promo ayam goreng or what...it's the idea that Allah gave me through the ayam goreng that I wanted to share.

Ayam goreng..tau tak macam mane diorg yang keje kat dapur restoran tu buat ayam tu? urm..I don't know exactly how..but based on pengalaman sendiri yang pernah la jugak menggoreng ayam (I'm not a good cook I must admit), MySpace  tau la jugak..

Ayam yang disalut tepung istimewa, setelah di marinated dengan pelbagai rempah ratus istimewa. whoa! Hasilnya.. tergorenglah ayam yang yang istimewa rasanya... nyum nyum ini kejuruteraan rasa..teknologi klasik dari dapur! MySpace

okey..make it short! Begitulah sepatutnya kita marinate  diri dengan ajaran agama. Bayangkan ayam tu, kalau tak di marinate, just letak dalam tepung gorengan..golek-golek dalam kuali...takde nye dia nak rase sedap and special macam yang biasa kite dapat kat restoran tue. macam tu la agama..kalau kite just salut (luaran @ fizikal) dengan imej beragama..tapi dalaman kita tak ditarbiyah..biar la tergolek lama mana pun.. takkan terase sedapnya nikmat beragama ni.. ini juga satu kejuruteraan rasa, yang perlu dipelajari dari manual utama atau manual induknya; Al Quran dan sunnah Rasul.

 Ya Allah..ampunkan hambaMu ini yang selalu lemah, khilaf dan alpa.. MySpace

0 Response to "sebuah kejuruteraan rasa"